Üdvözöljük a

Digitális KKV nap Mátészalkán | Sz. Sz. B. Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-
Modern Vállalkozások Programja

Országos rendezvénynaptár

<< 2020 Július >>
KeSzeCsüSzoVa
  12345
6789
10
1112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Digitális KKV nap Mátészalkán

Szerző: Sarkadi Zsolt | 2018. szeptember 19.

A hazai kis- és közepes vállalkozások (kkv-k) jelenleg korlátozottan használják a korszerű informatikai megoldásokat, a magyar kkv-k vezetői, döntéshozói jelentős arányban hiányos információkkal rendelkeznek az infokommunikációs technológiák (IKT) vállalati felhasználásának lehetőségeiről, előnyeiről, ezért a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara a kis- és középvállalkozások  informatikai hátterének korszerűsítése és szemléletének formálása  érdekében – kormányzati támogatással – új, országos projektet indított. A programnak nagy jelentősége van, hiszen a megyei mikro-, kis- és középvállalkozások digitalizációs eszközökkel - szoftverekkel, hardverekkel, módszerekkel - való ellátottsága segítheti versenyképességüket, hatékonyabb működésüket. 

A projekt júniusi nyíregyházi eseménye után ősszel tovább folytatódik az a megyei rendezvénysorozat, melynek célja, hogy minél több vállalkozás ismerkedjen meg a projekt főbb elemeivel. A júniusi rendezvény után ezúttal Mátészalkán találkozhattak a vállalkozások a Modern Vállalkozások Programjával. A 2018. szeptember 13-i program előadásai során az Európai Unió új adatvédelmi rendelete, azaz a GDPR, illetve annak informatikai vonatkozásai kerültek előtérbe. 

 

A mátészalkai Digitális kkv napot Nagyné Varga Katalin, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára nyitotta meg. Beszédében hangsúlyozta, hogy a hazai vállalkozások számára kiemelkedő fontosságú, hogy minden őket érintő információ időben jusson el hozzájuk, és bár a GDPR-re való felkészülés határideje május 25-én lejárt, nem lehet eleget beszélni az új rendeletről és annak várható hatásairól. Főtitkár asszony kifejtette, hogy ezért, illetve vállalkozói jelzéseknek köszönhetően esett a választás erre a témára, mellyel kapcsolatban általános és az informatika egy-egy területén tevékenykedő előadók fogadták el a kamara meghívását erre az eseményre. Főtitkár asszony beszéde zárásaként minden jelenlévőnek sikeres, szakmailag tartalmas napot kívánt.

A program első előadója Tamás Szilárd IKT tanácsadó volt, aki a „Fókuszban a térségi vállalkozások – Modern Vállalkozások Programja” című előadásának elején a digitális forradalom vállalkozásokat is érintő hatásairól, illetve az ezekre adható válaszokról értekezett. Előadásában többek között beszélt a közösségi média térnyeréséről, az új technológiák megjelenéséről, valamint az iparágak közötti határok elmosódásáról is. Felhívta a jelenlévő vállalkozások figyelmét az okos eszközökben és új üzleti modellekben rejlő potenciálra, hangsúlyozva, hogy a mai piaci versenyben csak a digitalizációt maximálisan kihasználó vállalkozások lehetnek sikeresek. Prezentációjának második részében magát a Modern Vállalkozások Programját, a más projektekhez való kapcsolódási pontokat, illetve a rendelkezésre álló pályázati forrásokat mutatta be, majd előadása végén egy esettanulmányon keresztül számolt be a projekt eredményeiről.

 

Tamás Szilárd előadása után Dr. Bodó Gergely ügyvéd ismertette az új adatvédelmi rendelettel kapcsolatos fontosabb tudnivalókat. Az „Új adatvédelmi szabályok alkalmazásának gyakorlati kérdései” című előadásának első részében a GDPR-rel kapcsolatos általános fogalmakról, jogszabályi hivatkozásokról beszélt, majd rátért az adatvédelmi rendelet életbelépésével megjelenő új szabályokra, szabályozásokra. Előadásának központi részében hosszasan rámutatott arra, hogy a vállalkozásoknak milyen lépéseket kell mindenképpen megtenniük, hogy GDPR-kompatibilisek lehessenek és felkészültnek tekinthessék magukat az új jogszabályok által életre keltett környezetben. Kiemelt figyelmet fordított prezentációjában az adatvédelmi tisztviselőre és annak feladataira, a felkészülés lépéseire, valamint a bírsággal kapcsolatos szabályokra is.

 

A kávészünet előtt a rendezvényen résztvevő kiállítóknak lehetőségük volt röviden bemutatkozni, majd a kávészünet ideje alatt kapcsolatba is kerülhettek a résztvevő gazdálkodó szervezetek képviselőivel.

A szünetet követően az érdeklődők Dr. Kabai Márton Tamást, a Szitár-Net Kft. tulajdonosát, cégvezetőjét hallgathatták meg, aki „Vállalatirányitási és IT rendszerek a GDPR tükrében” címmel tartott előadást. A prezentáció elején a cég általános bemutatása, illetve referenciamunkák ismertetése történt meg. Ezután tért át az előadó a GDPR és az IT kapcsolatára néhány gyakorlati példa szemléltetésén keresztül. A vállalatirányítási rendszerek oldaláról nézve szóba kerültek az adatbiztonsági intézkedések, a fizikai védelem kiépítése, valamint az adatbiztonsági tudatosság gazdasági társaságon belüli fejlesztésének fontossága is.  A fizikai védelmi rendszerek, úgymint riasztó- és kamerarendszerek kiépítése mellett az informatikai védelem részeire, a jogtiszta szoftverek használatára, a biztonsági mentések és frissítések szükségességére, a vírusvédelemre, a jogosultságkezelésre, a levelezési és webhasználati szabályokra is felhívta a résztvevők figyelmét.

 

A Digitális kkv nap negyedik előadója Csordás Imre, a Click On Hungary Kft. kereskedelmi igazgatója volt. „(Adat)biztonságos folyamatok informatikai támogatása című prezentációjában a workflow rendszerekről és az azokhoz kapcsolódó GDPR-ral is érintett területekről beszélt. Előadásának központi témája a vállalkozásoknál megjelenő adatok kezelésére és a felelősségi körök meghatározására irányult. Mondandójában kitért arra, hogy melyek lehetnek a cég vezetőjének, az informatikusnak és a jogi képviselőinek a feladatai az adatvédelemmel összefüggésben. Az előadás második részében gyakorlati példákon keresztül mutatta be a cégeknél előforduló folyamatok informatikai támogatásának lehetőségeit.

 

A programot egy kellemes hangulatú szendvicsebéd zárta, miközben a szakmai kiállítók, előadók és a résztvevő vállalkozások és vállalkozók eszmecseréje is megvalósult.

InnoPortfólió
Üzlet@hálón

Facebook elérhetőség
Teljesítésigazolási Szakértői Szerv